Eerste week Cape Town, South Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rense Mokkink - WaarBenJij.nu Eerste week Cape Town, South Africa - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rense Mokkink - WaarBenJij.nu

Eerste week Cape Town, South Africa

Door: Rense Mokkink

Blijf op de hoogte en volg Rense

17 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo friends,

Op 7 februari was het dan toch eindelijk zover, het vliegtuig zou vanuit Dusseldörf worden gepakt om uiteindelijk in Kaapstad te landen. Na een goede reis te hebben gehad met de auto vanuit het pittoreske Hengelo Gelderland kwam ik rond twaalf uur aan op Dusseldörf international airport. Daar nog even een laatste lunch met de parents gedaan om daarna het vliegtuig richting Dubai te pakken (Machete Kills, prisoners en nog een film gekeken). In Dubai aangekomen wou ik eigenlijk even naar buiten om de Burj Khalifa te bewonderen, maar aangezien het vliegveld zo extreem groot is, wou ik het risico niet lopen dat ik mijn aansluitende vliegtuig zou missen. Nog een paar 'tax free' inkopen gedaan en daarna na ongeveer 4 uur het vliegtuig naar Kaap Stad gepakt. Na eenmaal te zijn geland op Kaapstad international airport heb ik direct mijn koffer opgehaald en contact proberen op te nemen met Karin (zij is de persoon die alles voor mij in Kaapstad heeft geregeld, zoals huurauto, huis en het oppikken vanaf het vliegveld), helaas kreeg ik Karin niet te pakken en moest ik ongeveer een half uur wachten op het vliegveld. Na allemaal spijtbetuigingen zijn we met de auto richting mijn huis vertrokken om daar mijn koffer achter te laten en snel wat luchtigere kleren aan te doen en gelijk door te gaan naar een ander huis om twee Amerikaanse meiden op te pikken. Daarna zijn we doorgegaan richting de supermarkt om de broodnodige dingen binnen te halen.

Eenmaal weer bij het huis aangekomen ben ik direct met een huisgenoot en nog wat gasten met de taxi naar het Cape Town Electronic Music Festival (CTEMF) gegaan. Daar mijn andere huisgenoten ontmoet en nog vele anderen van andere huizen. Dit festival was een mooie binnenkomer voor een eerste dag Kaapstad. 's Avonds met een huisgenote uit eten geweest naar een restaurant (Obz café) in onze buurt (Observatory). Daarna voldaan het bed ingedoken.

Op de zondag zou er een bekende van fysio uit Duitsland aankomen in Kaapstad en ben ik met een huisgenote, nog een Nederlandse meid en zij een tour met de city tour gaan doen. Met deze tour maakten we een rit rondom de Tafelberg. Ongeveer op driekwart van de tour zijn wij uitgestapt bij Camps Bay om daar voor een paar uur op het strand te gaan liggen. Helaas is het water van dit strand 17 graden, dus niet heel prettig om in te gaan. Daarna hebben wij onze reis met de bus vervolgd en zijn we bij Green point weer uitgestapt om allemaal te genieten van een lekkere baby king klip met frieten.

Op de maandag werd om 10:30 mijn huurauto bij mijn huis afgezet en om 11:30 werd ik door Karin opgepikt om eerst bij de stage van twee anderen langs te gaan om vervolgens de weg te vervolgen naar mijn stage bij Ajax Cape Town. Daar om 12 uur aangekomen en gelijk aan iedereen voorgesteld. Vervolgens rond de klok van 2 uur de eerste blessuregevallen gezien en behandeld met massages en ultrasound. Om half vijf kwamen de blessuregevallen van 'the youth' binnen en zij werden tevens op dezelfde manier behandeld. Om half 7 was de dag ten einde.
's Nachts om half 3 wakker geworden om er achter te komen dat ik ziek was. 's Ochtends nog wel naar de stage toegegaan, maar daar werd ik gelijk naar huis gestuurd, omdat ik de spelers mogelijk ziek zou kunnen maken. Ook op de woensdag was ik nog ziek, waardoor ik nog een dag stage zou missen. Wel een begin gemaakt van mijn werkplan voor de stage. Op de donderdag wel weer naar stage gegaan, ondanks dat ik nog niet echt fit was. 's Avonds met 4 huisgenoten uit eten geweest.

Na de vrijdag weer stage te hebben gelopen, ben ik rechtstreeks vanuit de stage naar Lion's Hill vertrokken. Om even te vermelden: het is vandaag Valentijnsdag en dat is hier nogal wat. Vanaf dag 1 hier niks anders op de radio gehoord dan verhalen over Valentijnsdag. Eenmaal aangekomen bij Signals Hill, ben ik deze rennend gaan beklimmen, omdat ik veel later klaar was met mijn stage dan de rest. Ongeveer halverwege ben ik gestopt, omdat het op dat moment ongeveer het tijdstip was van de zonsondergang (zie foto’s). toen ik eenmaal op de top was aangekomen ontmoette ik mijn huisgenoten en een heel aantal mensen van de andere huizen waar wij mee omgaan. Na ongeveer een uur genoten te hebben van het uitzicht (zie foto’s) ben ik met nog drie anderen weer begonnen aan de afdaling. Het was overigens ook volle maan waardoor het vandaag zo ontzettend druk was op de Lion’s Head. Beneden aangekomen zijn wij in de auto gesprongen, thuis wat frisse kleren aangedaan en daarna doorgegaan naar een café om wat cocktails te verorberen. Rond één het bed weer ingedoken.

Op de zaterdag om 07:45 vertrokken richting de stage waar ik bij de wedstrijden van U12 en U13 als fysio moest zitten in het geval iemand tijdens de wedstrijd een blessure zou krijgen. Een paar keer heb ik even wat water over een been moeten spuiten, maar daar bleef het ook bij. Na de wedstrijd kwam er nog wel een spelertje naar mij toe die last had van zijn knie, dus daar heb ik even een onderzoek en behandeling bij gedaan met de ultrasound. Om 12 uur ging ik ongeveer weer naar huis, daar snel gedoucht en met een huisgenoot doorgegaan naar het strand van Muizenberg om daar te gaan surfen. De golven waren redelijk en langzaam kwam ik weer een beetje in het surfen. Rond de klok van vijf terug naar huis gegaan om snel wat te gaan eten om daarna door te gaan naar een rooftop party midden in het centrum (Park Inn Hotel). Dit feestje was om half 12 afgelopen en daarna nog even naar de afterparty ergens anders gegaan tot een uur of 1. Daarna in onze eigen buurt (Obs) nog een potje pool gespeeld om daarna mijn welverdiende bed op te zoeken.

Op de zondag zijn we om half 11 weer richting het strand van Muizenberg gegaan om daar te genieten van het prachtige weer. Bij het strand was tevens een markt waar ik nog even over heen ben gelopen. Hier was echt van alles te koop van hotdogs, handdoeken, kleren, horloges tot zelfs een wasbak. Uiteindelijk een pet i.v.m. de zon aangeschaft en wat voor de kleine die bij een vriend van mij gaat komen in april. Thuis aangekomen bleek ik toch wel behoorlijk verbrand te zijn (blijk ik toch wel een echte ginger te zijn;) ) ’s Avonds met een huisgenoot een Indiase curry klaargemaakt.

Vandaag (maandag 17-2) mijn stage werkplan afgemaakt. Gedurende het typen van dit verhaal ben ik heel chill op jacht geweest naar kakkerlakken.

Tot siens en spreek julle

  • 23 Februari 2014 - 12:27

    Papa Jan:

    Hoi Rense, kwam er achter dat je hier een verhaal had geschreven. Mooie verhaal en leuke foto`s.
    En veel uitgaan zo te lezen. Het lijkt mij allemaal een zeer zware bevalling. Leuk, ga zo door.
    Groetjes uut Paye ba

  • 14 April 2014 - 07:25

    Sander Molema:

    Het lijkt inderdaad op een zwaar leven! Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

3e en 4e week Kaapstad

17 Februari 2014

Eerste week Cape Town, South Africa
Rense

Actief sinds 17 Feb. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 2622

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: